søndag den 10. juni 2012

Pasta med pesto


Her er en opskrift på pasta med pesto, som jeg selv synes er et glimrende alternativ til rugbrødsmadder søndag eftermiddag. Jeg har aldrig været særlig vild med rugbrød, så dette er en god opskrift, da den heller ikke tager mere end en halv time.

Til to personer

Det skal du bruge:
250 g. pasta
Omkring 100 g. spinat
3 fed hvidløg
2 1/2 tsk. grøn pesto
Salt efter behov
Evt. olie

Fremgangsmåde:

  • Kog pastaen. Du kan se på pakken hvor lang tid den skal have. Du skal dog ikke give den al den tid, da den også skal på panden. 
  • Skyl spinaten. Pil hvidløgene, og skær dem i tynde skiver. 
  • Varm en pande op. Smid pastaen på, og start med en tsk. pesto, og bland. Hæld evt. lidt olie på panden. Jeg brugte oliven olie.
  • Put lidt efter lidt spinaten på panden. Bare rolig, den skrumper. Kom derefter hvidløgsskiverne på.
  • Kom resten af pestoen på panden, og slut med lidt salt.
  • Server!

Jeg ved jeg stinker til at lave opskrifter, men jeg håber I bare nogenlunde forstår hvad jeg mener.

Skal I prøve denne opskrift? - og hvis I har, hvad synes I så om den?

3 kommentarer:

  1. Den er pasta med pesto skal bare smages! Har dog aldrig været særlig vild med grøn pesto, kan man også gøre det med rød, eller passer det ikke sammen med spinaten tror du? (Nu er det jo dig der har smagt det med grøn, og ikke mig).
    Tak på forhånd.

    Tjek meget gerne min blog ud, smid en kommentar, bliv fast læser, had på den, det er helt op til dig (:
    ikkeeksisterende.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ikke det bliver det helt samme med rød pesto, men der kunne du jo skifte spinaten ud med tomater, eller bare prøve dig frem med de grøntsager du kan lide. :-)
      Jeg smider da lige en kommentar.

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet